Dieta, która leczy. Jakie warzywa muszą się w niej znaleźć?

Od dawna wiadomo, że zdrowa dieta bez warzyw nie może się obejść. Każdy owoc, każde warzywo to moc witamin i cennych dla zdrowia składników mineralnych. Są jednak takie warzywa, które – ze względu na zawartość cennych dla zdrowia substancji – stają się wyjątkowo ważnym dodatkiem do zdrowej diety.

Jakie dary natury powinny się zatem pojawiać na naszym talerzu możliwie jak najczęściej?

Oto kilka najważniejszych warzyw, których spożywanie każdemu z nas wyjdzie na zdrowie.

Lekceważonym, za to niezwykle cennym dla zdrowia składnikiem naszej diety są ziemniaki. Docenić powinny je przede wszystkim te osoby, którym często dokuczają kolki oraz wszelkiego rodzaju nieżyty żołądka. Na problemy z trzustką naturalnym lekiem okazuje się szpinak, podczas gdy dla wątroby bezcennym wsparciem okazują się karczochy. Substancje, które znajdują się w popularnym czosnku, skutecznie wpływają na stan naszych naczyń krwionośnych, pomagają nam też rozwiązać wiele problemów związanych ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Przy problemach z jelitami pomocne są rzodkwie, a w walce z jelitami doskonale pomaga marchew.

Pozostałe warzywa cenne w codziennej diecie

Te warzywa są zatem najważniejszymi składnikami, bez których zdrowa dieta nie może się obejść. Warto jednak pamiętać i o innych darach natury, które mają ogromną wartość odżywczą i które warto spożywać dość często. Jednym z takich warzyw jest bakłażan, uznawany za cennego sojusznika zdrowej wątroby oraz pęcherzyka żółciowego. W oczyszczaniu organizmu ze szkodliwych toksyn pomóc może i dynia, znana jako środek lekko przeczyszczający, a zarazem wspierający nas w walce z chorobami reumatycznymi. Osobom żyjącym w stresie pomóc mogą z kolei te potrawy, w których będzie się pojawiał bób. To modne warzywo to nie tylko wspaniały smak, ale i naturalny środek na uspokojenie, z którego niezwykłych właściwości od dawna korzystają miłośnicy naturalnych metod leczenia. Innym warzywem strączkowym, którego spożywanie może nam przynieść wiele korzyści, jest fasola. Dzięki niej nasza dieta stanie się bardziej przyjazna dla trzustki, choć nie jest to jedyny narząd, któremu te warzywo może pomóc. Nie możemy też zapominać o niezwykłych właściwościach popularnego ogórka, którego sok jest jednym ze skuteczniejszych leków dla osób dotkniętych artretyzmem oraz reumatyzmem. W zapaleniu pęcherza moczowego pomoże z kolei seler, mający również doskonały wpływ na pracę naszych jelit.